pertanyaan : duit dari says.... | Cik Siti

Sunday 22 July 2012

pertanyaan : duit dari says....

assalamualaikum...

semalam aku ada update pasal says...ada orang tanya aku....and aku da jawab da kat comment2 tuu.....sila lihat SINI....


sekarang secara umum plak aku nak bercerita pasal says...(aku combine semua soalan orang tanya kat aku)




1- says ni tak akan sangkut ngan nuffnang ka? (maksudnya di sini nuffnang takkan tarik glitterati status kita ka?)
says ni bukan 'musuh' nuffnang....'musuh' nuffnang macam advertlets...tapi says ni sama sekali bukan macam iklan2 macam tuu....



2- then says ni macam mana?
says ni adalah iklan jugak...tapi dia takkan menari nari kat blog kita macam iklan nuffnang....iklan ni kita boleh pilih yang mana kita nak....orang panggil iklan says ni campaign...kiranya kita berkempen untuk mendapatkan duit...(paham tak?) setiap campaign, ada tarikh luput dia...
nampak yang aku bulat tuu...tuu maknanya aku ada lagi 2 hari sebelum campaign tuu abes...lepas campaign tuu abes, aku tak boleh da promote kat orang...


3- berapa lama da aku join?
aku join benda ni da hampir 2 bulan....



4- da berapa aku dapat?

RM49.20

5- payment dia macam mana???
sejujurnya aku belum lagi la cash-out sebab amount tak cukup lagi...nak cash-out kena tunggu RM50 dulu....tapi aku ada tengok soalan2 yang dikemukan, diaorang pun ada tanya benda ni.....lepas korang ada RM50 tuu, korang akan diberi email dan kat email tuu ada link untuk isi form....lepas korang da isi form tuu, korang kena tunggu 30 hari dari tarikh korang isi form untuk says ni bank in kat account bank korang....(paham?)


6- macam mana nak join?

klik kat link INI ...

then korang sign up macam biasa.....

lepas korang sign up....korang pegi kat button "recommendation"

then korang akan nampak
ni la campaign2 dia....(yang aku bulat2 tuu)....
korang click ja campaign mana korang suka....jangan la pulak klik kat campaign yang dia tulis "COMPLETED".....tuu maknanya da expired la.....ok?

lepas korang klik campaign tuu....
korang akan nampak page ni.......then scroll down sampai korang jumpa "generate my unique link"

then korang akan dapat ni...
yang aku bulat tuu adalah link aku....
then korang copy link tuu, then paste la kat mana2 korang suka....(FB / Twitter / Blog)

kalau yang blog tuu korang boleh la buat entry, cerita pasal campaign tuu......(keranya sebelum korang paste link tuu korang kena la baca dulu campaign tuu pasal apa)



ermmm...ada soalan lagi???






3 comments:

  1. pemenang segmen kad raya dah diumumkan :)

    http://ikapukpuk.blogspot.com/2012/07/pemenang-segmen-kad-raya.html

    ReplyDelete
  2. dah daftar tapi tak aktif sgt..ade dalam 3 hengget jer..hha

    ReplyDelete
  3. TQ explaination tu cik CT...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...