perkahwinan diatur oleh keluarga? | Cik Siti

Wednesday 25 July 2012

perkahwinan diatur oleh keluarga?

assalamualaikum....

best tak?? sapa yang kat sini pernah kahwin dengan pilihan keluarga???


aku dok baca novel melayu banyak sangat....
sampaikan ada hari tuu pi kat umah member ayah aku terbawak bawak angan-angan mat jenin ni....hahahhaha
diaorang ada anak lelaki....sama umoq kot dengan aku....
pun amik medic....but dekat Mesir if not mistaken la.....

yang aku ni, mak cik tuu baru tengok aku,....aku da mula pikir lain....hahahahhahaha...pikir yang dia nak jodoh kan aku dengan anak dia....haish.....bahaya kalau imagination tinggi menggunung macam tuu.....


pastu, ada sekali tuu member ayah aku jugak la (banyak betul member ayah aku ni)....tanya aku umoq berapa dah? and ayah aku bagitau la da 20 tahun (last year k benda ni jadi).....then dia kata, ouh...da besaq rupanya....dulu kecik ja mak cik tengok....sekarang da besaq...boleh la nak masuk minang.....

aku time tu OHMAGOD!! betul ka??!!! (orang men2 aku boleh dok amik serious...ye la....bab kahwin ni mana boleh main2 ye dak)


aku tau...benda macam tuu takkan terjadi (berpijak la di bumi yang nyata cik siti oiii)....sebab parents aku suh aku belajar dulu...then kerja....then baru pikir pasal kahwin2....(nak tunggu abes belajar pun dalam 4 tahun....nak kerja lagi paling kurang 2 tahun la...so total up 6 tahun lagi baru aku boleh kahwin)....umo aku time tuu da 27 tahun......ok la kan....da matang....tapi kalau jodoh aku sampai awal...tak leh nak elak kan kan kan kan.....(gatai nak kahwin la cik siti ni)....


tapi apa2 pun ok pa kalau kahwin awal.....boleh elakkan maksiat ye dak?? dan juga dituntut dalam Islam suh anak dara cepat2 kahwin bagi mengelakkan fitnah...=)



9 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. tough x?..
      sya minat medic..
      tpi x confident nk ambil bidg tu..

      advice please.
      candidate Spm this year..

      Delete
    3. tough la....kalau tak minat baik jangan ambik..tp kalau mmg separuh mati minat tuu, go on la with medic....advice?? hurmmmm....buat SPM elok2.....then, dapat result nanti pikir2 la nak masuk matrik or pre med....=)

      Delete
    4. otey, tima kasih nasihatnya..
      SPM....SPM....SPM....
      Doakan saya erk :-)

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. x salah kawin diatur asalkn kite redha n sudi terime baik buruk ssorg tu

    ReplyDelete
  5. kalau dah jodoh tak kemana..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...