yes, i'm different from u... | Cik Siti

Sunday 24 June 2012

yes, i'm different from u...


dengan lafaz bismillah, aku mulakan entry malam ni.....insyaAllah this entry will have pembacanya sendiri....
dari mula aku lahir, sampai la aku darjah 5....aku tak tau pun aku ni berbeza dari orang lain (which i mean is my friends).......tapi bila ada sorang cikgu ni tanya kat aku, "is there chinese blood in u?" (ok, tuu cikgu BM and he's not asking me in BI....saja nak wat dramatic skit)....soalan dia macam ni "awak ni ada keturunan cina ka??"...so aku jawab la....ada...tapi tuu nenek moyang dulu....

and start from that day, rasa macam awkward ja......maybe sebab mata aku ni sepet kot.....and ada la one guy ni asking me...."dengan mata sepet tuu boleh ka nampak dengan jelas?".....hahhahaha....i'm asking him back..."what do u mean by nampak dengan jelas?? because i never change my eyes into not sepet eyes.....".....sengal right....but that's true.....jangan la korang pergi tanya kat orang yang mata sepet ni, "nampak jelas ka tak".....sebab diaorang tak tau pun macam mana nak kata jelas...sebab bagi diaorang, including me....mata yang sekarang ni da cukup jelas da.....tak tau la orang yang bukan mata sepet ni nampak jelas macam mana.....hehehhe....

bila jumpa dengan orang melayu, diaorang tanya aku ni cina ka (sebab masa dulu kecik2 aku tak pakai tudung)...
bila jumpa dengan orang cina, diaorang speaking cina dengan aku.....(aku cakap la aku bukan cina and aku pun tak pandai cakap cina)

aku ni macam, MELAYU pun BUKAN....CINA pun BUKAN.....

sebab kalau melayu, aku dun really look like malay.....(except i'm wearing hijab now)....nak kata cina pun bukan....(speaking cina pun tak pandai)......

i'm just like, chinese look fluent in malay....ahaks......great for me.....hahahha

i have both...my mom's and my dad's eyes.....left my mom's and right is my dad's.....


ya, aku bukan macam orang lain, and orang lain pun bukan macam orang lain jugak.....hahha...macam mana tuu??????
maksud aku, everyone is unique.....

so, dun pity me if i have a sepet eyes....because i'm PROUD of myself.....what i am is what i am...no one is like me....so u should too......every different in u, make u are u...(ok, aku da merepek).....


AWAK ADALAH AWAK....dun ever change that to be someone else...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...