FACTS about Malaysia.... | Cik Siti

Saturday 23 June 2012

FACTS about Malaysia....


anda rakyat malaysia SEJATI????? (saja nak boh CAPS LOCK dekat sejati tuu....sejati la sangat kan kan kan )

tau pasal ni?????

1. TUNKU Abdul Rahman first announced the date of Malaya's Independence at Padang Pahlawan in Bandar Hilir, Malacca, on Feb 20, 1956

(dulu ada belajar sejarah.....and kalau sapa yang tak tau tuu, amik la tau k.....sebab kalau ada orang tanya aku benda ni and aku tak tau, aku akan jawap kat stadium merdeka pada tahun 1957)


2. LEMBAH Bujang in the foothills of Gunung Jerai is believed to be the location of an old Malay Langkasuka empire, holding ruins that may date back 1,500 years.


(tau pasal ni?? agak proud la da pernah pergi lembah bujang ni....agak2 sapa yang tak pernah pegi tu, sila la pegi ya...rugi kalau tak pegi)


3. THE largest cave chamber in the world is the Sarawak Chamber in Gunung Mulu National Park in Sarawak, which can easily accommodate a Boeing 747-200.


(yang ni aku tak pernah pegi lagi....insyaAllah kalau ada peluang, aku akan pergi...)
gua MULU.....


nak tau lagi pasal MALAYSIA????
KLIK SINI


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...