tutorial membuat "autopost" | Cik Siti

Tuesday 26 June 2012

tutorial membuat "autopost"


hye people.....
di tengah hari ni, aku nak ajar korang semua membuat autopost....
tau apa autopost???
autopost tuu ialah entry yang dipost tanpa memerlukan anda di depan laptop/PC/handphone....

kiranya entry anda akan dipost sendiri bila sampai masanya.....

sebab apa aku nak ajar buat autopost?????
aku nak tanya korang...korang bangun kul berapa??? (bagi yang cuti macam aku ni...memang sah2 la bangun lewat....tido pun lewat).....bagi yang ada kelas....sempat ka nak post entry pukul 8 pagi??confirm tak sempat kan kan kan.......

semalam aku ada terbaca yang ni.....

"pukul 8 pagi....1-2 tengah hari dan 8 malam...adalah paling waktu yang paling ramai yang akan mengupdate blog...atau mengadap PC/laptop/HP....."

so, apa lagi, update la time tuu...tapi apa yang menjadi masalah nya.....kita boleh confirm ka pukul 8 pagi, 1-2 tgh hari and 8 malam tuu kita tak busy??kalau boleh confirm tuu, so abaikan la tutorial kali ni.....

tapi yang macam aku ni...tak tau masa nak post....main post ja lepas buat entry sampai kan kul 4 pagi pun boleh buat entry.....bila pagi senyap menyepi.....hehehe.....

moh la kita buat autopost ni ye......

1- korang login la blog korang tuu....
2- buat entry macam biasa....
3- tapi bila da abes tulis entry...jangan di publish lagi

4- ok....nampak pic yang kat atas tuu???ada tulis scedule kan kat sebelah kanan yang aku bulat tuu...kat situ korang kena ubah sikit...sepatutnya dia akan letak kat automatic, tapi korang tukar jadi "set date and time" 
5- da buat yang tuu??? sekarang korang boleh la publish......

ni la yang aku belajar semalam.....
senang ja kan kan kan.......

1 comment:

  1. kalau sok bz kat opis mmg akak kan wat auto publish....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...