nafsu | Cik Siti

Tuesday 21 August 2012

nafsu

assalamualaikum....

macam mana raya korang?? best??
raya tahun ni, aku macam tak dak semangat ja....


sebab???

aku DEMAM kot hari raya pertama and kedua....haish....

first sebab raya kali ni, beraya without my tok and tokwan....seriously, sedeyh sangat kot....dengar takbir...terus teringat arwah tok n tokwan....

secondly...sebab da besar....so tak dapat duit raya banyak macam selalu...huhuhuhuhu....

lastly, raya kali ni aku balik kampung sampai raya kedua ja....kalau tak sebelum2 ni, aku balik sampai raya ketiga....huhuhuhu

apa2 pun tak pa la...raya jugak kan....bersyukurlah...ada orang yang tak dapat balik raya langsung dengan family.....

semalam masa aku duduk dalam keta, aku dengar la ceramah ni....

ustaz tuu cakap la pasal nafsu....

"nafsu ni memang kita perlukan.....kalau tak dak nafsu, tak dak la kita dapat zuriat....tak dak la orang nak buat umah cantik2....so, tak kan ada la arkitek.........tapi nafsu tuu kita kena KAWAL"

29 hari melawan hawa nafsu....tapi hari raya, abes hawa nafsu cucuk hidung kita untuk turut ja dia (hawa nafsu).....

p/s : untuk peringatan diri sendiri....dan jugak kepada awak2 sekalian....

1 comment:

  1. cubaan yang amat dasyat oleh nafsu. nafsu jika tidak dikawal bahana la jawapnya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...