wahai kekasihku, calon suamiku... | Cik Siti

Friday 11 February 2011

wahai kekasihku, calon suamiku...

wahai kekasihku, calon suamiku..
jika kau menjadi suamiku kelak,
pimpinlah rumah tangga kita dengan sebaik-baiknya..
jadikan aku sebagai teman mu dan bukannya sebagai hamba mahupun ketua mu...
jagalah aku sebaik-baik mungkin,
begitu juga rahsia-rahsia kita....

jika kau menjadi suami ku kelak,
maka kau jadilah teladan yang baik untuk keluarga kita...
jadilah kau imam yang mengimami solat2 aku serta zuriat kita....
kau bimbinglah aku serta anak2 ke jalan yang di redhai Allah..
untuk menjadi seorang isteri serta anak yang soleh dan solehah...

wahai kekasih sejati,
jika kau menjadi suami ku kelak,
jadilah engkau suami yang penyayang,
dan bukan kerana nafsu semata mata...
jika aku berbuat kesalahan,
kau tunkukkan lah kepada ku perkara yang benar
tanpa mengasari atau memukul aku...
gunakanlah lisan dan hatimu wahai kekasih...
tahan amarahmu dengan sifat sabar...

wahai kekasih ku, calon suamiku kelak,
jadilah engkau suami yang bertanggungjawab,
berilah nafkah sesuai kemampuan mu...
bersikap penyantun..
dan jangan pula kau tinggalkan ku dalam masa yang lama
sehingga kau abaikan kebutuhanku akan kehadiranmu..

tunjukkan kasih sayangmu
jangan kau biarkan aku dalam keceburuan dan prasangka,
jagalah hatiku,
lapangkanlah dadaku dengan cintamu...

wahai kekasih calon suamiku,
jika kau menjadi suami ku kelak,
jadikanlah rumah tangga kita sebagai syurga dunia bagimu,
jagalah aku dan lindungi anak2 kita,
jagalah rahsia rumah tanggau kita walau dimana engkau berada,
jadikanlah ia baju putih mu,
jagalah ia jangan sampai ternoda....

1 comment:

  1. salam..kali pertama singgah
    nice blog
    boleh baca bab cinta ni kat blog saya jugak
    http://ritsfiy-mamacollections.blogspot.com/2011/02/valentines-day-ada-apa-dengan-cinta.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...