charlie itu KUMBANG!!! | Cik Siti

Friday 11 February 2011

charlie itu KUMBANG!!!

assalamualaikum dan selamat malam....
korang kenal tak kumbang yang bernama CHARLIE??
bukan lah charlie chaplin...

ni la kumbang yang aku maksudkan...habitat kumbang ni dekat sawah padi dan padang...
kumbang ni mempunyai toksin sentuh haiwan yang paling berbisa di dunia....
kenapa aku buat entry pasal kumbang ni??
sebab aku pernah kena dengan kumbang ni...
masa dekat matrik dulu la...banyak giler dalam toilet...
aku pernah kena 2 kali...
1st time dekat siku and 2nd time dekat mulut...punya la sakit....
yang paling sakit kat mulut...sebab aku tak boleh nak makan....susah untuk buka mulut....
seminggu la paling cepat nak sembuh...
lepas sembuh, dia akan tinggal kan parut.....
da la masa nak menanggung sakit tuu punya la teruk...pastu lekat bekas plak....
kalau korang jumpa kumbang ni, jangan la pulak pergi tangkap dia macam tangkap nyamuk plak....sebab once dia pecah,dia akan mengeluarkan bisa.....
korang just tiup je kumbang tuu....
tapi kalau tak sengaja pergi picit kumbang tuu memang nasib korang tak baik la....
kalau dulu masa kat matrik, member aku tangkap charlie pakai selotape....hehe...pastu dia tampal atas kertas warna putih...
senang je nak recognize charlie ni...tgk colour dia.....
for more info....click

5 comments:

  1. macam pernah nampak je..tp di mana ya??

    ReplyDelete
  2. berbekas lagi tak mulut tu? nak abang imran cium? munkin boleh hilang.haha. *gurau2.

    ReplyDelete
  3. CHARLIE?? asal tak aiman ke nama dia?? aish

    ReplyDelete
  4. pernah dengar ada orang mati sebab termakan charlie ni...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...