90's Babies, You should know how it feels | Cik Siti

Thursday 11 September 2014

90's Babies, You should know how it feels

Assalamualaikum

I was born on 23rd September 1991 (ok, statement mintak hadiah). I don't know how it feels to have iPhone at the age of 10 years old. My first phone is motorola (ala, hat gambaq hitam putih tu). Itu pun masa form 2. Itu pun selepas aku beli simkad dan bila nak guna phone, pinjam phone mak (yang motorola tu) then tukar simkad. Then lepas guna, bagi balik. Sedih tak. Huhu

Handphone, laptop, computer, desktop, internet



Aku reti guna internet pun masa form 1. Itu pun baru reti nak hantar email. Benda lain tak reti lagi.
Ouh, masa dulu-dulu tak ada wifi macam sekarang. Dulu kalau pakai internet, telefon tak boleh pakai. Mak aku tak bagi on internet masa siang. Sebab dia pi kerja. Kalau ada hal emergency, tak boleh pulak nak call. Susah kan. Bila nak on internet, bunyi boleh dengar satu rumah. Hahaha. Masih ingat lagi bunyi dia. Masa form 3 baru la aku reti masuk chat room bagai. Dulu ada chat room Kakaktua kalau tak silap la. Then buat friendster, myspace semua.


Dulu, senang ja nak hafal number fon kawan-kawan. Sebab dulu pakai fon rumah. Tak ada phone book macam dalah handphone. Sekarang, bukan main payah lagi nak ingat. Sebab semua dihujung jari.


Budak-budak sekarang, umur 3 tahun dah pegang iPad. Dah reti main touch screen. Aku masa first time dapat phone touch screen, menggeletar jari nak tekan. Hahah. "perak" sangat tengok.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...