Perempuan maki hamun kerana kereta dilanggar | Cik Siti

Wednesday 16 July 2014

Perempuan maki hamun kerana kereta dilanggar

Assalamualaikum

Korang mesti dah tengok kan video yang menjadi viral di Facebook buat masa ini? Alah, video ni la

https://www.facebook.com/photo.php?v=827366383970988&set=vb.487696657937964&type=2&theater

click gambar untuk tengok video tersebut

so, what's your comment about that?
comment aku adalah :-

"hai la cik akak...bertudung litup cantik dah..tapi perangai macam tuttt ja...setakat calar sikit tu pun ko mintak sampai RM2K...at least pergi la buat polis report dulu...ni tak, ko pegi ketuk2 lagi kereta mamat tu...kang tak pasal2 dia saman ko RM2K sebab ketuk2 kereta dia..dah la video ni pun dah tersebar....malu oihh...."

aku dulu pernah la langgar orang. Tapi bukan langgar lari ye, langgar tak sedarkan diri ada la.
Ingat lagi entry aku yang INI?

Ni la gambar kereta aku masa accident hari tu.. Tahun 2011 kalau tak silap


nahhh...lagi teruk pada kereta ko la minah.

Accident ni berlaku aku rasa sebab salah aku sendiri. Apa yang aku ingat, sebelum accident adalah aku tersangat-sangat la mengantuk masa nak balik rumah. Aku dari kelas masa tu. Tetiba, sedar-sedar ja orang ramai dah keliling kereta aku. Yang peliknya aku langsung tak sedar masa pelanggaran tu berlaku (bayangkan lah macam mana aku tidur mati masa tu..nasib baik tak mati)

lepas sedar ja, aku jadi blurr, and nasib baik orang yang aku langgar tu tak maki hamun macam minah dalam video tu. Dah la aku langgar kereta dia sampai terbalik masuk longkang yang agak besar. Kereta aku berspusing 180 darjah (dari apa yang aku nampak lepas aku sedar). Sebab kereta aku masa aku sedar tu berada di tengah-tengah jalan dua hala dan ia mengadap ke arah bertentangan daripada arah yang aku memandu sebelum aku tak sedar.

Alhamdulillah, hanya muka bercalar dan lutut sebelah kiri luka sikit. Yang lain semua ok. Orang yang aku langgar pun tak cedera pun.

Aku tak trauma pun bawa kereta. Sebab masa accident tu aku tak sedar apa yang terjadi pun. LANGSUNG tak sedarkan diri. Tapi apa yang aku tau, aku accident masa hari Jumaat, tengah hari dan pada bulan puasa.

Sekarang ni dah hampir 3 tahun kejadian tu berlaku. Aku lebih berhati-hati sekarang. Kalau mengantuk ja, aku akan berhenti rehat walaupun kat tepi jalan. Dan aku memang sediakan gula-gula Mentos untuk mengunyah semasa memandu untuk jarak jauh. Ini masa bulan tak puasa ja la. Masa bulan puasa, aku elakkan memandu ke tempat-tempat yang agak jauh kecuali kalau memang memerlukan untuk aku memandu.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...