AEON Alma, Bukit Mertajam | Cik Siti

Monday 18 August 2014

AEON Alma, Bukit Mertajam

Assalamualaikum

Korang tau tak yang AEON Bandar Perda dah tutup?? Bagi yang tak tau tu, meh nak bagitau. YES, AEON Bandar Perda dah tutup dah. Dan diaorang berpindah ke Alma. Agak jauh sikit daripada tempat asal (maybe sebab aku tau satu jalan tu ja kot daripada Sungai Petani, Kedah)

The night before pergi sana, memang sibuk la kami sepupu-sepapat search kat Google maps (al maklumlah tak ada Papago). Ye la takut sesat. Nasib baik tak depends kat Google Maps 100%. Sebab salah kot. Thank God ada somebody upload direction untuk ke AEON Alma, Bukit Mertajam.

Based on this maps, memang aku tau la Jalan Kulim tu. Cumanya Jalan Rozhan tu aku tak tau. Aku pun search la kat Google Maps kembali untuk memastikan. Kang silap lorong, mau nya sampai Ipoh. Huhu. Nasib baik la masa duduk kat Kulim dulu ada explore sikit jalan-jalan belakang yang tak perlu guna highway untuk ke Bandar Perda.

Sebelum ke AEON, kita ke Jeruk Pak Ali dulu. Mak Ngah aku pesan beli jeruk. Nak buat acar kata anaknya.

Bagi sesiapa yang tidak tahu, AEON Alma ni dekat dengan Tesco Alma.

AEON ni lagi besar daripada AEON Bandar Perda dulu. Ouh ya, AEON Bandar Perda dulu aku dengar tanah dia mendap. Itu masa aku matrikulasi la, diaorang dok cerita. Kiranya dah 4-5 tahun gak la cerita tu. Nasib baik la tak runtuh. Sempat pindah semuanya.




Makanan dekat food court dia boleh la tahan. Aku makan Koew Teow Tomyam. Memang terbaik la. Tak macam kat Jusco Queensbay. Nama ja Koew teow tomyam ayam. Ayamnya cuma 3-4 slices je. Itu pun yang kecik2 ja.

Penat jugak la drive dari Sunga Petani ke Alma ni. Dengan jammed nya. Aku rasa ada lagi satu jalan. Jalan tu rasanya tak ada la jammed sangat. Sebab kalau tak silap aku, jalan tu baru. Cumanya aku ni tak ingat sangat jalan lagi satu tu. Kang sesat, sampai ke malam la jawabnya baru sampai. Itupun kalau sampai. Huhuhu

Bila pulak Sungai Petani nak ada AEON ni? -_-"

5 comments:

  1. Salam..
    kami dulu selalu p Jusco Perda..la dah pindah ni belum pegi lagi sbb hasben kami takmau bawak huhuhu

    ReplyDelete
  2. Mmg betol ada dgr crita pasal tanah mendap tu, tp tak tau sejauh mana kebenaran. Ada yg kata tu bkn bangunan jusco sndri n ada msalah perjanjian mcm tu, tak tau mana yg betol. Yg pasti bangunan jusco perda yg tutup tu tgh rovate, 1 dis ni akn buka Perda City Mall

    http://www.ciksiti.com/2014/08/aeon-alma-bukit-mertajam.html

    ReplyDelete
  3. yela..bila ye sg.petani nk ada AEON..? hehe wah seronok tu..belum smp lagi AEON kat tmpt baru ni..;P

    ReplyDelete
  4. salam kenal..


    seronok jenjalan kann.. i also love jenjalan ni..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...