benda yang buat aku survive sampai sekarang.... | Cik Siti

Friday 17 December 2010

benda yang buat aku survive sampai sekarang....


salam..
aku tulis post kali neyh bukan la aku nk bagitau what is survive.....hehe....aku nk kongsi cita sikit ngan korang pasal survive neyh.....


klau nak tau la kan.....aku start puasa penuh time darjah 4....time tuu ayah aku ada cakap...
dia kata " klau anak2 ayah puasa....satu hari ayah bagi RM1....n klau puasa penuh, ayah bagi RM50".....
bayangkan la..time tuu darjah 4...pegang duit RM5 pun da kira banyak la.....so aku ngan adik aku yang 2nd pun apa lagi...puasa penuh semata mata nk duit....haha....dulu kecik lagi....mana tau apa....skarang da besar....n klau puasa sekarang bukan niat nak dapat duit macam dulu.....
bila pikir2 balik, mmg patut la ayah aku wat cam tuu..klau tak memang susah la nak start puasa penuh............

time darjah 6 plak....ayah aku cakap lagi...."klau anak2 ayah dapat A dalam exam, tak kira la satu A or smua A,setiap subjek yang dapat A ayah bagi RM5...."
pergh...duit lagi.......so aku pn pulun la nak dapat A dalam exam........hahaha...duit tuu beb....SAPA TAK MAU.....

date : 23rd January 2010 until now....
jeng2...guess what happen to me during that time....
korang leyh tanya azzira (eyh apa plak..korang mana knal kawan aku tuu )....apa2 ja la....
lepas 3 hari dari tarikh kat atas tuu baru aku start makan nasi....but before that, i just only drink mineral water...separuh mati kot aku time tuu....aku mengaku la aku neyh leyh jadi gila disebabkan CINTA.....dulu time kawan2 aku couple..or tgk cita sal org berCINTA neyh....klau ditinggalkan sampai nk bunuh diri la apa la.....sama la gak cam aku....mmg aku jadi BODOH disebabkan cinta.....korang nk tau tak apa yang wat aku survive smpai sekarang????sbb aku banyak baca QUOTES....

1. How can I forget you when your always on my mind? How can I not want you when your all I want inside? How can I let you go when I can't see us apart? How can I not love you when you control my heart?

2. Oftentimes we say goodbye to the person we love without wanting to. Though that doesn’t mean that we've stopped loving them or we've stopped to care. Sometimes goodbye is a painful way to say I love you.

3. One day you'll love me, the way I loved you. One day you'll think of me the way I thought of you. One day you'll cry for me, the way I cried for you. One day you'll want me, but I won't want you

4. A million words wouldn't bring you back. I know because I've tried. Neither would a million tears. I know because I've cried.

banyak lagi la quotes yang aku baca....tapi satu ja yang aku banyak praktikkan dalam life aku....

"kalau nak seribu daya...tak nak seribu dalih"

nothing is impossible to the individual...except they wont try to do it....
it is better to try and lose it....rather that not trying and you will regret it.....

aku adalah aku...dan takkan jadi orang lain...i'm not hipokrit....
apa yang berlaku ada hikmah dia....

kita hanya boleh merancang tapi Allah yang menentukan...

that's all for tonight guys....have a nice day....hope your life will be wonderful like mine now.....^_^




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...