novel | Cik Siti

Tuesday 21 December 2010

novel

assalamualaikum...
korang da baca title tuu kan.....tajuk dia novel....
masa umur aku 11/12 tahun....aku memang tak suka baca novel...ramai jugak la kawan2 aku yang suka baca novel....
time tuu famous dengan novel 'Lagenda Budak Setan'....
ala, yang cita cinta pasal budak setan tuu..
farid kamil jadi hero and heroin dia plak lisa surihani....
takkan tak tau kot....
aku start baca novel time form 2....tapi tak addicted lagi la....
aku just ada 1 novel ja.....
then lepas abis novel tuu, aku da tak baca...
sampai la aku masuk matrik....
roommate aku memang kaki novel la.....
agak2 lepas abes exam, dia mesti baca novel....
aku pun masa tuu tak da apa nak buat...so aku baca ja la.....
then, dari situ la aku jd ADDICTED gila baca novel...
aku boleh tido kul 4 pagi semata mata nak abeskan baca novel tuu......
aku amik masa 1 hari utk baca 1 novel....tuu paling minima la...
klau maxima plak, 3 hari....
aku memang tak leyh nak tangguh2....
time makan pun aku bawa novel tu sekali.....
korang nak tau tak novel apa yang 1st time aku baca, aku nanges????
"Andai Itu Takdirnya"

aku rasa, ramai kot yang da baca novel neyh.....

memang keluar la air mata neyh....sedeyh....cuba korang baca....

satu tabiat aku time aku baca novel, aku akan gelak sorang2....hehe...
sampai kawan2 aku pun kata aku gila time baca novel....
klau aku baca novel, aku punya pikiran memang tak da kat dunia nyata la.....
korang percaya tak aku sampai boleh imagine watak2 dalam novel tuu.....
then baru2 ni, aku ada la baca satu novel ni....tapi aku tak berapa engat la apa tajuk dia....
aku boleh mimpi aku masuk dalam novel tuu...and life aku sebijik cam dalam novel tuuu.....hehehe....
da MELAMPAU la tuuu....

if korang nak tau la....aku slalu impikan life aku cam dalam novel2 yang aku baca.....
huhu....
tapi bila dipikirkan balik,
tuu hanya novel...ciptaan manusia....
life kita ni realiti...and ciptaan Allah...
life kita lebih better dari dalam novel tuu.....
kita just harus menikmati life kita...
and bersyukur apa yang diberi kpd kita....
tuu ja kot aku nak cita sal novel neyh.......
erm...tak rugi la klau baca novel utk isi masa lapang.....
banyak pengalaman yang kita leyh dapat.....


1 comment:

  1. yna dahhh bace dahhh ANDAI ITU TAKDIRNYA ;D , beshhhhhhhhhhhhhh HEHEHE

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...