ulcer | Cik Siti

Wednesday 23 March 2011

ulcer

assalamualaikum dan selamat petang....


masa ada ulcer ni la aku teringin makan tomyam...
adeyh....
pergh....sakit kot......nak gosok gigi pun sampai terkeluar air mata....pedih sangat.....
sebab apa aku ada ulcer???
sebab aku tergigit mulut aku....bila sekali tergigit, dia akan tergigit lagi...n lagi...n lagi....sampai la terjadinya ulcer ni...haish....
tapi, kata puan emak, aku ni kurang minum air...erm...aku rasa, banyak ja aku minum...sampai kerap gi toilet...ntah la....
kalau dulu masa kecik2, mak aku bagi BONJELA....

letak ni, pedih hanya tuhan yang tau....
tapi sekarang, puan emak bagi ubat untuk ulcer yang tak pedih....
thanks puan emak.....
kalau dulu masa kecik2, aku ingat ulcer ada kat mulut ja....bila da besar ni, baru tau yang ulcer boleh ada dalam perut....
contohnya peptic ulcer...gastric ulcer....

bayangkan kalau ulcer ni ada kat dalam perut,perghhhhh sakit gila kot....
ni yang kat mulut da sampai menangis, kalau dalam perut, ntah apa plak yang jadi kan.....da la dalam perut ada acid....

1 comment:

  1. sakit menahan ulser ni.. sabar je jalan penyelesaian. akak pun selalu jugak kena ulser

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...