tsunami in japan | Cik Siti

Sunday 13 March 2011

tsunami in japan

assalamualaikum dan selamat malam...
korang semua tau kan pasal tsunami kat jepun tuu...
11 march 2011...
tsunami yang melanda malaysia 26 december 2004..betul tak??huh, aku pun da lupa....
kat jepun ari tuu, 8.9 skala ritcher kan???
dasyat gila...
rasa2 malaysia kena tak??aku rasa la kalau kena pun sikit ja kot...maybe ada ombak ja....mcm tuu la agaknya..sebab aku baca ni pun dekat paper...dan encik google tak senarai pun malaysia sebagai negara yang akan terkena effect tsunami tuu...
walaupun tak kena...kita kena la berhati hati...kita bukannya boleh meramal keadaan...
kita bukannya ahli nujum mahupun yang mempunyai six sense....

kalau jepun sebagai negara yang mempunyai struktur bangunan yang tahan gempa pun tak boleh nak bertahan masa tsunami ari tuu, apa lagi malaysia yang tak dak pun bangunan yang tahan gempa....
kalau korang nak tau la kan....plat2 bumi berjalan....aku tak la kata plat2 bumi tuu ada kaki...
maksud aku sedang bergerak la..kalau 1000 tahun dulu kemungkinan malaysia terletak dekat amerika sana, tapi setelah pergerakan selama beribu tahun, malaysia terletak dekat tempatnya sekarang..iaitu di garisan khatulistiwa...(wah...cik siti ni....)...aku minat geografi ok....
n tsunami ni berlaku sebab perubahan cuaca yang mendadak....sebab sikap manusia yang penting kan diri sendiri...yang tak pernah pikir pasal alam....
pikir2 la...Allah memerintahkan manusia untuk menjadi khalifah alam ni...so, jangan la pakai kuasa tuu sewenang wenang nya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...