tarikh lahir berdasarkan kalendar Hijrah | Cik Siti

Friday 18 January 2013

tarikh lahir berdasarkan kalendar Hijrah

assalamualaikum

korang tau tak bila korang dilahirkan?? mesti la tau kan kan kan.....

tapi, korang tau ka tarikh lahir korang dalam Kalendar Hijrah?? tau?????

apa gunanya ada google, tapi tak reti nak guna kan.....kalau unit untuk meter semua ada converter...takkan la untuk kalendar masihi nak tukar ke kalender Hijrah tak dak converter kot.....

so, now...aku nak memperkenalkan...converter masihi ke Hijrah.....





kalau kalender Masihi, aku lahir pada 23 September 1991.....

tapi, kalau kalender Hijrah pulak...aku lahir 14 Rabi Al-Awwal 1412......
so, kalau ikut kalendar Hijrah....lagi 8 hari birthday aku la....hehehe....

korang pulak macam mana? bila hari lahir korang dalam Kalendar Hijrah?

7 comments:

  1. menarik menarik. nak cuba lah, hhehehe. thank u =D

    ReplyDelete
  2. thx for sharing.. bufday sy 12 Rabiulawal 1420 :)

    ReplyDelete
  3. salam ,err, lama tak jengah blog awak semenjak domain lama tak dapat renew..

    ReplyDelete
  4. huhuh ;) best nye software nie . mmg bagus la tok yang mencari2 tu kan befday dye :)

    ReplyDelete
  5. ermmmmmmmmmm....saya?? 30 januari huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  6. waa..lahir bulan 9 juga ye,,kita geng..hehe..saya lahir 16 sept. nanti kita celebrate sama2. kihkih. ^__^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...