bila da MURTAD! | Cik Siti

Tuesday 16 August 2011

bila da MURTAD!

assalamualaikum and a very good night...
ni entry aku sebelum aku nak tido.....aku stalk FB kawan aku ni...then jumpa video yang sangat2 menyakitkan ati bila seseorang muslim tuu tengok....

ok, pada pendapat aku la kan...orang yang murtad ni asyik mintak doa ja agar dipermudahkan segala urusan kat dunia...tapi tak pernah nak berusaha....100% letak kat ALLAH....YA MEMANG KALAU ADA MASALAH MINTAK PERTOLONGAN...TAPI HENDAKLAH DENGAN USAHA....aku bagi contoh la kan....kalau korang nak exam.....pastu korang ada 1 week study week....then dalam masa seminggu tuu korang just mintak doa ja kat Allah....baca buku tak pun....korang rasa boleh dapat cemerlang ke?? sesungguhnya tak boleh la kot...kecuali korang tuu GENUIS gila2.....tuu aku memang tak leyh nak kata pa la kan.....
ok, kepada orang yang da murtad tuu, bila Allah tak beri pertolongan, dia putus asa (amboi...cepat giler putus asa.....baca doa tak serupa dengan usaha yang kau da buat...).....malas la aku nak cakap panjang lebar....korang tengok la video ni....WAJIB k!!!!


perempuan ni dari keluarga yang susah....bapak dia kaki botol.....dia kata dia berusaha, then dia dapat result yang cemerlang...pastu dia dapat biasiswa pegi sambung belajar....then masa sambung belajar kat oversea tuu la yang dia murtad...dia salahkan Allah....( dem la pompuan ni....bila Allah da tolong dia bagi dia cemerlang...bagi dia sambung belajar....bagi dia peluang untuk ubah family dia......dia plak terus lupakan Allah).....langsung tak bersyukur.....

tuu la orang kata, kita ni kalau dapat benda yang kecik2 mana nak bersyukur...dok mintak timbunan duit menggunung.....mana la nak dapat dalam sekelip mata.....

p/s : kepada muslim2 korang kena la sabar hadapi dugaan....semua ni ada hikmah dia.....jangan la senang putus asa...ok la chow.....tengok video tuu sampai abes k.... :)

1 comment:

  1. Thanks sbb share video nii..
    walaupun 11 minit lebih, Zwan tengok dr mula sampai abes..
    Geram jugak dengan Hasnah tuu..
    X Sangka yang Hasnah tu orang Malaysia..
    btw, dia bangsa apa ek?
    X nampak macam melayu pown.. HUHU


    MySuaraBlog: Penyakit Makan Benda Pelik

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...