Picture : foods of the day | Cik Siti

Thursday 2 May 2013

Picture : foods of the day

assalamualaikum.....

start dari pagi...sampai ke malam...

breakfast : nasi lemak 50 sen..walaupun sikit...tapi..memang sangat sedap...serious sedap kot...sampai kan adik aku yang bongsu ni makan...(adik bongsu aku ni makanan harian dia adalah westerm...kiranya kalau breakfast tu, english breakfast la...tapi bila ada nasi lemak ni, dia punya makan...sampai 2 bungkus abes)


apabila tengah hari...selesai kelas....aku and member aku pergi kat Citarasa Restaurant and Caterer....
aku buat reservation dari semalam lagi....kitaorang kena rushing sikit memandangkan ada kelas sampai 12.30 tgh hari...then keluar rumah lepas solat Zohor....rumah tuu kat bertam, kepala batas, Penang.....kedai ni kat Amanjaya, Sungai Petani, Kedah...dah alang2 nak balik rumah tuu..singgah la...sebab chef kat situ member aku...dia da lama da ajak p makan...cuma aku ni tunggu masa yang sesuai ja...so, masa yang sesuai adalah tengah hari tadi...heee

so now, let us watch what i ate at Citarasa Restaurant and Caterer....
Float..rasa dia macam bandung + ice cream soda....perghhhhh tengah2 hari panas lit lit (panas sangat2) minum air ni...memang lega abes la tekak ni....

soup of the day...yang ni sangat sedap...serious aku cakap...sedap sangat...macam makan kat hotel...tapi ni lagi sedap.....

chicken pramigana with pasta...ni lagi sedap daripada chicken pramigana kat Secret Recipe...tak bohong naa.....kalau tak percaya....kena try sendiri la.....


and last but not least adalah chocolate cake...tengok presentation pun da macam makan kat hotel...memang terbaik la!!!!




selepas melantak 3 dish pada tengah hari...kekenyangan tuu masih terasa sampai malam...so malam aku just makan 'mee suah' ja.....mee suah ni macam bihun sup.....masa kecik2 mak aku selalu masak benda ni...sedap kot...heee....this is for supper i think...sebab aku makan pun dah pukul 10.30 malam...so macam aku cakap...makan malam tak boleh makan banyak2...kena portion yang sedikit.....aku amik satu senduk ja....=)



jom share apa yang korang makan hari ni...hee...nak tau gak menu korang....^_^

3 comments:

  1. perghhh, jalan2 cari makan. makan tu makan la juga. tp jangan lupa, mpuan cepat naik berat badan. nnt jadi bam bam

    ReplyDelete
  2. terliur!!!
    tgk sirap bandung soda tu mmg mengancam la

    ReplyDelete
  3. lazat betul makanan..klu ada depan mata da lame sambar

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...