stress? | Cik Siti

Tuesday 7 May 2013

stress?

assalamualaikum....

kalau korang nak tau, aku ada lagi sebulan lebih ja lagi nak final exam....which mean, this June la kan final exam.....final exam untuk ke 3rd year.....3rd year tuu adalah clinical year....clinical year tuu bermaksud kena masuk hospital la...tak da dah nak masuk lecture hall bagai ni...and everyday wearing a white coat....so dah ada gaya macam doctor...ehhehe...


before pikir masa 3rd year nanti (lantak la 3rd year surrounding dia cam na)....kena fikir dulu, nak final....kalau tak lulus, memang tak boleh masuk 3rd year la kan....hopefully lulus final ni....aminn...

ouh...sebelum aku terlupa...aku dapat idea nak tulis entry ni dari +Eimah Shahrir ...dia ada tanya berkenaan dengan stress....

"kak siti tak stress ka? kan kak siti amik kos yang heavy....business lagi"

lebih kurang bunyi cam tu la...hehehe


stress memang stress....kalau cakap tak stress, memang TIPU la kan.....business tu sampingan ja...tak effect pun study akak...dapat ja products...akan kak siti iklankan...so bila nak exam ni, berhenti dari mengiklankan..kalau ada customer yang nak beli product, baru la layan customer tu...so tak da la makan masa sampai 24 jam pun kan....boleh rileks kan otak kejap.....and blog pun akan slow down jugak...and bila tengah cari mood study baru buat entry dan akan di auto post.....macam entry ni...akak buat pukul 11.15 malam, 6 May 2013...dan akak set kan untuk di publish 7 May 2013 pada pukul 12.30 tengah hari...


apa2 pun, stress tuu tetap ada....so better abaikan ja stress tuu....kalau lagi dipikir pasal stress, memang tak ke mana la kita....



cara-cara untuk menghilangkan tekanan cara cik siti...

1 - ambil wudhuk
2 - solat hajat (minta supaya ditenangkan fikiran)
3 - baca al-quran (sehelai dua muka surat)


bagi perempuan yang ABC (Allah Bagi Cuti)....

1 - dengar asma ul-husna kalau boleh ikut sekali
2 - berzikir
3 - minum milo (sebab aku tak suka susu sahaja)
4 - tidur (ni aku selalu amalkan masa study week...orang dok study..aku membuta dalam bilik....tapi jangan tidur berlebihan..kang jadi bengong terus....ehhehe)
5 - kemas bilik or kemas apa2 yang patut... (aku selalu cuci toilet...sebab aku suka main air..heee)


ermmm...tuu ja kot cara2 untuk hilangkan stress yang selalu aku amalkan....seriously mujarab...cuba la...^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...