pengalaman beli domain | Cik Siti

Friday 29 March 2013

pengalaman beli domain

assalamualaikum

bagi sesiapa yang tak tau bahawasanya cik siti dah tukar kepada dot com, sila amik tahu ye....
cik siti dah bertukar kepada dot com 2 hari lepas...

ni pengalaman cik siti sebelum, semasa dan selepas beli domain...

ini yang berlaku sebelum beli domain...
al-maklumlah, tak dak experience beli domain...abes semua orang yang pakai dot com mahupun dot my aku tanya...err, aku tak la tanya sorang2...aku buat entry, dan ping dekat semua group yang aku join...hoho...daripada soalan macam mana nak beli domain (sampai aku suruh sorang blogger INI buat tutorial...nak tengok tutorial, tengok kat SINI)


semasa tengah dok beli domain...
aku beli pukul 2 pagi....tak ingat la exact time...tapi memang tengah2 pagi buta, masa korang semua membuta....lepas transfer duit untuk melengkapkan proses pembelian, aku terus shut down laptop..sebab nak tidur la....mengantok la weh...hahhaha


selepas beli domain...
ada la beberapa masalah teknikal sikit...then aku hantar ticket (macam surat pertanyaan) kat staff NetKL...aku ingat nak kena tunggu 2-3 hari baru nak reply...sebab kebanyakkan company, macam tu kan...huhu...by the way, aku hantar tengah hari ticket tuu...and guess what, ticket yang aku hantar tuu, diaorang reply tak sampai setengah jam pun selepas aku hantar....perghhh PANTAS!
ouh, lagi satu...apa yang best nya...korang tak payah nak susun ayat english untuk tanya pasal masalah korang...korang boleh ja cakap bahasa melayu, and ayat lintang pukang pun tak pa....tapi, jangan la sampai terlebih lintang pukang...satgi tak paham plak staff tuu...maybe takkan di reply...or maybe dia akan reply macam ni "excuse me, what are you trying to say to us? " ha, macam mana? kan susah...lagi naiya, kalau dia letak "hahaha" kat belakang...kalau aku la diaorang reply macam tu, terus aku tak nak berurusan dah ngan diaorang...duit tuu, burn ja la....malu seh... =P


apa yang boleh aku buat konklusi adalah, service NetKL memang terbaik wa cakap lu!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...