wah,.....sabar2.....aku jawab satu2....(aucms) | Cik Siti

Monday 18 July 2011

wah,.....sabar2.....aku jawab satu2....(aucms)

video conference....
macam korang webcam ngan member korang la....tapi yang ni, video masa lecturer bagi kuliah kat UKM....tapi sekarang tak dak da video conference ni.....

susah ke??
cuba bagitau aku, belajar apa yang senang?? nak belajar berjalan pun susah...mana ada baby, yang lahir2 terus boleh berjalan....mesti kena jatuh dulu baru boleh berjalan dengan sempurna....

ada swimming pool tak??
swimming pool ada kat hostel tuu....ada jadual untuk perempuan and lelaki...so, tak payah risau la kalau korang takut bercampur lelaki n perempuan.....and swimming pool tuu bukan public.....tuu just untuk student je....

pasal MARA....
pasal MARA ni, aku tak berapa pakar sangat la..sebab aku tak dapat MARA pun..tapi batch aku, lebih daripada separuh dapat pinjaman MARA.....budak2 yang dapat MARA ni, tak apply pun...MARA yg pilih....kebanyakkan yang dapat MARA ni, dari matrik....kalau macam MARA, diaorang akan tukarkan pinjaman ke scholar kalau korang dapat 4 flat je kot....(tak pasti sangat pasal tuu)

wifi
wifi ade la...nak kata lembab, tak la sangat..ok je kalau untuk search about study....tapi kalau korang nak tengok movie on9 or whatever, baik korang pasang streamyx je.....huhu

graduation...
budak2 yang amik kos MD UKM, akan grad sekali dengan budak2 UKM.....and, sijil, korang akan dapat sijil UKM.....

clinical year....
3rd year sekarang, diaorang hantar kat hospital kulim....and kalau tak silap, ada yang pergi kat KL kot.....

MD UKM/ MD AUCMS???
korang jangan la risau.....korang yang amik MD UKM ni, memang sah2 la MD UKM....sebab MD AUCMS akan ada pada september tahun ni.....jap2....sebelum tuu, korang tengok dulu surat tawaran, dia tulis apa.....kalau aku, dia tulis, Ijazah doktor Perubatan Secara Kerjasama dengan UKM.....

interview...
korang kalau dapat MARA, orang MARA yang akan interview korang....tapi kalau macam aku,sendiri yang bayar, orang acms sendiri yang interview....ala, jangan risau la.....korang just kena ada confident je.....

takot fail....
korang sapa yang nak takut fail kalau dibandingkan dengan aku?? korang memang sah2 la biology ok....aku ni, masa matrik amik fizik...biology blajar masa form 5 ja....sebelum ni aku dapat biomedical engineering kat UM, tapi bila dapat tawaran amik medik, parents aku suh tukar....just imagine la, from engineering to medic....korang pun tau, 2 kos ni memang beza sangat...kalau nak tau, final 1st year, aku failed 6 paper daripada 8 paper....so, bayangkan la....tapi masa repeat paper tuu, bila dapat result, aku lulus semua paper yang aku repeat...then sekarang da masuk 2nd year pun....apa2 pun, jangan la risau...kalau aku boleh buat, takkan korang tak leyh kot??

p/s : kalau korang study, takkan boleh failed??kalau da study betul2 then failed jugak, maybe korang belum cukup pro....kejayaan bukan hanya datang dalam sekelip mata...kejayaan pun boleh datang dalam jangka masa yang lama....

2 comments:

  1. lahh . video conference takde lagi ? laaa. then nape dipanggil MD UKM ?? camne kitorang belajar nanti ? UKM approve ke nie ? cam laen macam je =..=

    and and nanti dak dak md ukm konvo kat mana ? dekat ukm ke aucms ?

    so pasal scholar tu aku takyah apply la eh ? pihak mara akan pilih , just kena dapatkan 4flat je ? gitu eh

    kkk :)

    ReplyDelete
  2. Hi, saya nak tanya. Mana awk tahu yg pasal 3rd year tu ada setengah yang pergi kl? Pergi kl kejap je ke atau sampai 5th year? Dia pilih org yg mcm mana utk hntar ke kl atau kulim? And lagi satu nak tanya, md ukm aucms ni ada class hri sabtu ke?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...