B.R.O.T.H.E.R | Cik Siti

Sunday 30 October 2011

B.R.O.T.H.E.R

assalamualaikum and a very good evening...
tadi petang pegi amik adek laki aku yang sorang tuu kat skola....actually my mom yang drive...aku dok sebelah ja....hahha....masa otw (on da way ) nak balik tuu adik aku tanya soalan ni.....

" kekmah tau tak masa buah kelapa jatuh, ada energy apa "

kekmah tuu maksudnya kak imah....adik2 aku dulu masa kecik2 mak aku suh panggil kak imah....depa amik jalan singkat panggil kekmah...hahha...haish.......terasa macam khemah plak....LOL.....masa adik aku tanya tuu, aku da imagine da mcm ni...

masih segar diingatan ketika cikgu science mengajar pasal energy masa form 1 dulu....aku cakap la kat adik aku tuu....masa kat atas, potential energy, tapi masa dia otw (on da way) nak turun tuu kinetic energy.....terus dia kata betul....walaweyh.....kembang la aku pun...hahhaa.......adik aku tuu slow sikit bab2 belajar ni....tapi bila dia dok cakap pasal apa yang dia belajar, aku terkejut gak la.....pandai gak la adik aku tuu pun....

.hari tu cikgu tusyen tanya dia, dia nak jadi apa bila da besar....dia kata nak jadi doktor.....then cikgu dia tuu bagi tau la kat mak aku.....(ni semua mak aku cita).....TERKEJUT gila...aku ingat dia nak dok umah goyang kaki ja.....tak sangka my bro tuu ada ambition just like my mom...hahha.....tapi tak mustahil la....sebab dia memang suka science.....know what, dia suka buat experiment.....bukan macam aku....asal ada experiment ja aku rasa malas sangat....sebab lepas buat experiment tuu kena tulis report bagai...huh.....zzz....
size dia 2 kali ganda size aku kot...bila jalan ngan dia...da terasa macam ada bodyguard plak....sayang kat dia sangat2....he's my only brother....^^


p/s : i think my bro is a genius la.....tapi dia tak mau tunjuk....lalala



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...